KUKUTYIN MŰHELY GASTRO and catering

Mérlegbaki, avagy hogyan lesz kovászos pitából, kovászos minipizza, és bundás kenyér

2018. szeptember 25. 19:57 - Andimandi88

img_20180925_182643_1.jpg

 

Úgy kezdődött a sztori, hogy szombat délután egy szülinapi bulira voltunk hivatalosak, és még előtte gondolván a másnapi vendégeinkre, gondoltam gyors összedobok egy PITA tésztát, ahhoz majd eszegetünk koviubit, kecskesajtot, szalámit.

Leméretem a 100 g bánkúti lisztet, és ehhez jött volna még 40 dkg finomliszt. Csak öntöm és öntöm, az 5 kg-os zacsiból... Azért nehezebb ügy egy 5 kg-os zacsit szemmel mérni, mint egy 1 kg-osat, de sok időnek tűnt mire a mérleg 500 g-ot mutatott, úgy hogy már gyanakodtam hogy ez több, de nem igen volt már időm tovább méricskélni, belement az előírt vízmennyiség. Aztán még... és még... És belement 110 g kovász is, és olaj, és só és cukor. Nagy nehezen elkészült egy elég kemény tészta, amibe igencsak nehéz lett volna még folyadékot beledolgozni... Kitaláltam készítek belőle minipizzákat, annak tuti jó lesz. Olaszországban néptánccal jártam, és a fellépések után megterítettek nekünk az utcán mindenféle finomságokkal, köztük mini pizzácskákkal, csak amolyan margaréta módra paradicsomszósszal és sajttal. Imádtam akkor és most, bár most a felére szalámi is került. ;) 

Tehát 10 óra hűtős, majd 10 óra konyhapultos kelesztés után kinyújtottam egy adag tésztát, kiszaggattam egy tálalógyűrűvel, kicsit még ellapogattam, és rápakoltam őket sütőpapírral bélelt tepsire. Fél óra után kaptak egy paradicsomos kenegetést, sajtot, szalámit aztán beköltöztek a sütőbe. 2 tepsi lett, de még több, mint a fele tésztám megmaradt, bele se merek gondolni összesen mennyi liszttel dolgoztam.

Hát oké, ha már kovászos - hiába finomlisztes - legyen belőle kenyér, valami csak kisül belőle. Tényleg nagyon kemény volt a tésztám, és így utólag látom, még kelesztetés is ráfért volna. Szóval nagyon nem kenyérnek való tészta volt, de gondoltam próba szerencse.  Kissé megformáztam, utána forró tepsire csúsztattam. Kisült. Csaba megkérdezte: EZ MI? Mondom kenyér :) Még kenyér illat sem volt igazán, azt tényleg valahogy csak a kenyérliszt tudja produkálni.

Másnap szeltem meg, és megállapítottam, hogy ez tökéletes lesz bundás kenyérnek, és úgy is lett. Életem első, véletlen készült, kenyérnek nem nevezhető kovászos kenyeréből bundi kenyér lett. Kép nem is készült sem a minipizzákról, sem a bundás kenyérről, nem gondoltam még, hogy ihletet kapok, hogy ezt a kis történetet megírjam, de azért a fantasztikusan elbénázott, pitának indult kenyeremről megosztom veletek a képet. :D Sose add fel, és ne dobj kis semmit, bármiből kisülhet valami tuti!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kukutyinmuhelygastroandcatering.blog.hu/api/trackback/id/tr4414262973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jedio1234 2019.01.24. 11:29:28

Digitális mérleggel jártam én is így. Most már általában mikor előveszem a mérleget rádobok egyből egy 1 kg os vagy akárhány grammos valamit hogy jó e? Tartalék elemem van mindig otthon :)
Edit
süti beállítások módosítása