KUKUTYIN MŰHELY GASTRO and catering

Kovászos szilváslepény

2018. augusztus 29. 16:19 - Andimandi88

Van egy tuti recept a Mindentudó Szakácskönyvben, ami a legfincsibb talán szilvával, utána barackkal, mirabolánnal, meggyel, de bármivel kipróbálhatjuk. Pikk-pakk összeállítható kavarós, könnyed, élesztős tészta. Egyszerűen imádnivaló. Szilva szezonban semmi mást nem készítek csak ilyet. Kovászolós lázam elkapott, és az újszülött, életem első tönkölykovásza (ami egyben életem első kovász is) megérett a feladatra, hogy beavassam. A receptet tojás szempontjából takarékosabbá téve, vaj helyett zsírt használva, tej helyett olykor joghurtot, is megkaptam ugyanazt az ízt, és hatást, amit anno pontosan a receptet követve értem el. Ezért javaslom mindenkinek, hogy főként hagyományos ételeknél, mint a lángos, kalács, linzer..., érdemes egy alaprecepttel kezdeni, hogy megérezzük a tésztát, és utána az otthoni hozzávalókat figyelembe véve kedvünkre variálhatunk. Ehhez amúgy nagyon jók Limara receptjei, én még sosem csalódtam bennük.

img_20180828_202951.jpg

Hozzávalók:

30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

2 egész tojás

10 dkg zsír

90 g kovász vagy 3 dkg élesztő

2 dl tej (jelen esetben kb 70 % elég folyós kecskejoghurt, és 30 % tej került bele)

5 dkg cukor

nagy csipet só

Ne csüggedj ha nincs kecskejoghurtod, nem flancolni szeretnék ezzel, de mivel van kecskénk, és legutóbb rengeteg joghurtot készítettünk, így kénytelen vagyok mindenbe rakni belőle. Tehetsz bele kefírt is akár. Lényeg a lényeg, hogy ezt mind keverd össze robotgéppel, vagy fakanállal. Futtathatod is az élesztőt, de az is elég ha belemorzsolod. Egy igen lágy tésztát fogsz kapni, amit ezután lapátolj át, majd fakanállal egyengess el, egy normál méretű, magas falú, lisztezett-zsírozott  tepsiben. Takard le konyharuhával és hagyd állni egy - másfél órát. Ez idő alatt élesztővel tuti meg fog kelni, sőt ha sokszor dolgozol élesztővel a konyhádba akkor hamarabb is.  Kovásszal más a helyzet, bár én még kezdő vagyok e téren. Jóval több idő kellett, viszont amikor beindult, akkor már szépen jött fel a tészta. Mindenesetre élesztőnél 1 óra elteltével rápakolgathatod szépen sorba a kimagozott szilvákat, majd a sütőbe helyezés előtt szórd meg cukorral ízlésed szerint, vagy mindegyikbe ültess egy kockacukrot az eredeti recept szerint. Akár el is hagyhatod, bár én imádom a megkaramellizálódott cukrot a tészta szélein. 170-180 fokon süsd készre.

img_20180828_203014.jpg

Ez a recept is azt mutatja, hogy nem kell kifejezetten teljes kiőrlésű lisztes receptet keresgélnetek. A jól bevált recepteket próbáljátok ki nyugodtan másmilyen lisztekkel. Könnyebb egy ismert tésztával és új liszttel dolgozni, mint egy teljesen ismeretlen tésztával, és újfajta liszttel.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kukutyinmuhelygastroandcatering.blog.hu/api/trackback/id/tr5514209035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása